onsdag 1 februari 2012

Kommer hem

Kommer hem och ser att 70 fotbollsfans dött i kravaller på matchen mellan Al-Masry och Al-Alhy i Kairo. Jag vet att det här händer i Syrien nu. Jag vet att det hänt i ett år i Egypten. Men... det är först nu det verkligen slår mig med full jävla kraft vadfan som händer där nere. 70 jävla personer är döda, 1000 jävla människor är skadade. Nu har de jävla asen gett sig på det som kanske, efter mat för dagen och religion, bringar mest lycka till världen. Nu mår jag riktigt JÄVLA DÅLIGT. Har inget intelligent att säga om det här, bara: "Ni som stormade planen med knivar och påkar, må ni brinna i helvetets eldar till tidens jävla ände"

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen hemskt... Sådant här får en verkligen att tappa tron på mänskligheten. Men jag måste bara fråga dig Johan: På vilket sätt anser du att religion bringar lycka till världen :/ ?

    SvaraRadera
  2. Ger mening till typ gruvarbetare som inte har ngt att leva för överhuvudtaget t. ex.

    SvaraRadera