söndag 3 november 2013

Arv

Det här med att ärva känslor från sina föräldrar. Kärlek. Hat. och så vidare. Det här är ett till fylleinlägg bara så ni bet och är varnade. Aja. Bajen liksom. Mitt enda RIKTIGA lag förutom svenska landslaget. Jag funderar ibland på hur min relation till klubben skulle vara om jag ÄRVT kärleken till den från min farsa (eller morsa). Men så är det inte. Varken min farsa eller min morsa bryr sig om fotboll överhuvudtaget. Och den här ELDEN som det känns att vissa fans har inom sig... jag känner den inte! Att heja på bajen är absolut en del av mitt liv.. men den här livsavgörande elementet som hardcore firmapersoner känner känner jag inte. Vet inte om det här inägget är osammanhängande och cp. Men hursomhelst. ARVET. Att med modersmjölken lära sig att det här med bajen, det är jävligt viktigt. Jag tror att om jag hade fått den grejen skulle mitt förhållande till de grönvita att vara nnorlunda, och det känns ganska osoft när jag tänker på det. Mitt liv just un är jävligt bra, jag är fett lycklig och så vidare... men den hätr meningen so liksom står över allt annat saknas på något sätt. Och om min farsa skulle gjort som Simbas farsa och hållit upp mig inför Savannen och berättat för mig "okej Johan, det här gäller. Gör den här skiten", så skulle jag mer haft en grundvetenskap och grundtro på det som är grönt och vitt. Ibland önskar jag att min farsa var som Hannibals farsa Hamilcar. Hamilcar hatade Rom och då präntade han in den jävla skiten i sin sons hjärna, enligt wikipedia ungefär såhär: "Hannibal's father took him up and brought him to a sacrificial chamber. Hamilcar held Hannibal over the fire roaring in the chamber and made him swear that he would never be a friend of Rome". Jag vill väl inte att min farsa skulle hållit mig över eld för att få mig att svära saker. Men ändå... om han hållit mig som bebis med grönvita öronmuffar på söderstadion... kanske hade jag varit mer bajare ön jag är nu. Kanske hade jag varit rent hannibalskt uppeggad över den grönvita saken.

Och visst uträttade Hannibal skit? Det var inte bara som att han gled omkring och hatade Rom, Han gjorde någonting åt det också! Vilket jag inte gör. Tänk om jag redan på dagis fått reda på vad som var rätt och vad som var fel?! Jag skulle antagligen redan då börjat planera nån envelopment tactic för att innesluta AIK och Djurgården i en ring av spjut.

Men min farsa hette inte Hamlicar. Och AIK och Djurgården kom undan sköldinringningen. Och det suger. Och jag kommer för alltid att vara en semibajare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar