tisdag 12 november 2013

Hope is kindled kinda

I något sjukligt självplågeri inför playoffmatchen på fredag letar jag upp Cristiano Ronaldos "Career statistics". I Manchester United gjorde han 118 mål på 292 matcher vilket, om man räknar in att han under en stor del av den här tiden inte var färdigutvecklad som fotbollsspelare + var ytter, är ganska stört. Eller ja riktigt stört.

Vad som sedan hände i Real Madrid är ju egentligen orimligt in this day and age. 225 jävla baljor på 216 matcher. Man bävar inför vad som kommer utspela sig på fredag. MEN: sen kollar man upp Cristiano Ronaldos statistik i landslaget... och då är man inte lika imponerad längre. "Endast " 43 mål på 107 matcher har han gjort i den vinröda tröjan vilket ger ett målsnitt på 0,40 mål per match. För en vanlig fotbollsspelare som typ Emil Heskey (landslagsmålsnitt på 0,11 mål per match) är CR7s nätrasselfrekvens naturligtvis oerhört svår att uppnå. Men ändå, 0,40 mål per match är verkligen inte något som borde få blågula hjärtan att gulpa omkring i halsgropen. Fan... finns ju faktiskt en hel del spelare med bättre landslagsmålsnitt än C-Ron. Jag rabblar några av dessa spelares namn för mig själv och försöker låtsas att CR7 inte är så bra i landslaget egentligen. Rabbla ramsan med namnen Johan. Tro att det kommer bli bra.



Spelare med bättre målsnitt i landslaget än Cristiano Ronaldo:




Fred, Brasilien: 0,53 mål per match



















Chicharito, Mexiko: 0,61 mål per match










Robbie Keane, Irland: 0,47 mål per match



Dimitar Berbatov, Bulgarien: 0,62 mål per match





























Nicklas Bendtner, Danmark: 0,43 mål per match
















Jag upprepar ramsan i mitt huvud "fred-lillaärtan-keane-berba-BENDTNER"


Eller så upprepar jag bara "BendtnerBendtnerBendtnerBendtnerBendtner"

BENDTNER, skriker jag. BENDTNERBENDTNERBENDTNERBENDTNERBENDTNER

BENDTNER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar