lördag 19 oktober 2013

Januzaj skriver på nytt för United

Denna lördagsmorgon vaknade jag med ett ytterst glädjande besked på min facebook- och twitterfeed:

Adnan Januzaj har kritat på ett 5-års kontrakt för United!


Kolla vad glada alla är! (Tagen från facebook.com/manchesterunited).

Som jag skrev i mitt inlägg efter den unge belgarens succé-"debut" mot Sunderland för två veckor hoppades jag verkligen att United skulle ta det här steget snabbt och inte upprepa misstaget de gjorde med Paul Pogba (den franske supertalangen man släppte som bosman till Juventus). 

David Moyes har uttalat sig efter kontraktsskrivandet och indikerat att han är mer eller mindre lyrisk över att Januzaj nu anförtror sig till United fram tills 2018. I Moyes ögon såg 18-åringen mer lovande ut i Sunderlandmatchen än själve CR7 gjorde i sin debut för United, och kommer bli en viktig kugge i hans lagbygge under åren framöver.

Mina egna reflektioner om spelaren är att han har tekniken och spelförståelsen för att kunna gå riktigt långt. Jag har inte sett tillräckligt av honom för att kunna göra några spådomar om huruvida han kommer att uppnå Ronaldo-klass i den röda tröjan men jag kan åtminstone säga att han har potentialen att gå långt (hur klyschigt den än låter). Som vi alla vet brukar det ju vara en indikation på att en spelare är grym (undantag: Elmander) när han har en benägenhet att dyka och det kriteriet uppfyller ju den unge Adnan utan problem.

Jag höjer mitt glas för en ljus framtid för Adnan Januzaj i Englands största fotbollsklubb och hoppas han blir den talanginjektion Moyes behöver för att se till att United fortsätter vara en titelvinnande klubb!

2 kommentarer: