lördag 12 oktober 2013

Sverige playoff fuck österrike

Kommer hem asfull efter att jag inte vågade öppna en tjej som såg ut som Jessica Chastain och det var den perfekta öppningslinen. Aja. Innan jag gick ut och blev full såg jag ett svenskt jävla landslag kvalificera sig till playoff. Och det var jävligt mycket coolare än nånting som Jessica Chastain-lookaliken nånsin skulle kunna gjort med mig, Eller kanske. Nej men fanm faktiskt!!! Playoff till VM. Kan nånting vara coolare än ett jävla VM? Vi inledde dåligt, där marko Arnautovic och Alaba briljerade med sitt tekniska kunnande, och även om Zlatan (var det den bästa landskampen jag sett honom i?) briljerade med SITT tekniska kunnande var Österrike det bättre laget i min mening den första halvleken. 1-0 efter en tveksam offsidesituation, jag såg matchen på en risig stream så jag kan inte ge ett värdigt utlåtande, så jag säger tveksam. Eftersom jag är ganska packad just nu så kanske jag inte ger en korrekt återgivelse av kvällens skeenden, men som jag kommer ihåg det, så började sverige pressa alltmer efter österrikes ledningmål. Johan Elmander träffade stolpen efter ett redigt jävla älgskott som skruvade sig från målvaktens grepp och in i historieböckerna - om det inte hade varit för att avståndet mellan målstolparna är fucking 7.32 m3ter. Fan vad osammanhännganden det här är. hursomhelst. Sverige vänder på ngt jävla sätt (Zlatan är en störd människa) och vi går till playoff på ngt jävla sätt. Och vad man än säger om det här svenska landslaget; det är otekniskt, det är dåligt på at försvara, det är blablablablqa, så kan ingen bortförklara en sakL: Vårt svenska landslag ger inte upp. Det finns en anda i laget som vänder 4-0 till 4-4 borta mot världens kanske bästa landslag, som vänder 1-0 till 1:2 borta mot Irland, som vänder 0:1 till 2:1 mott ett landslag i slagläge, med knvien mot strupen. Det här landslaget har en själ och en vilja som en till och med en skäggig man från Gullspång skulle varit stolt över. Olof Mellberg skulle imponerats av det här jävla fucking laget.

6 kommentarer:

  1. intressant kontrast mellan våra journalistiska stilar och berättartekniker just nu.

    SvaraRadera
  2. btw du måste sluta säga att du "öppnar" tjejer det låter så jävla Jack The Ripper

    SvaraRadera