torsdag 27 mars 2014

Keltelvan 2014

Många gånger i ens liv har man inte så mycket att göra, och då kan det vara bra att göra en drömelva som baseras på de spelare som är britter men inte engelsmän, dvs de som tillhör någon av Storbritanniens "keltiska" länder. Det har jag nu gjort, och efter lite googlande och wikipediande har jag kommit fram till det jag tror är den utlimata keltelvan 2014:

Målvakt:
David Marshall (Skottland, Cardiff City)

Backlinje:
Seamus Coleman (Irland, Everton)
Johnny Evans (Nordirland, Manchester United)
Ashley Williams (Wales, Swansea)
John O'Shea (Irland, Sunderland)

Mittfält:
Ryan Giggs (Wales, Manchester United)
Aaron Ramsey (Wales, Arsenal)
James McCarthy (Irland, Everton)
Robert Snoddgrass (Skottland, Norwich)

Anfall:
Gareth Bale (Wales, Real Madrid)
Steven Fletcher (Skottland, Sunderland)

Bubblare: Craig Bellamy, Darren Fletcher, Charlie Adam

Det är inget jättebra lag och jag tror att England ganska mycket hade sopat mattan med det. Dock är mittfältet starkt, särskillt ifall att man som jag räknar med Ryan Giggs som tillgänglig. Dessutom är det intressant att notera att Wales sin ringa storlek till trots kniper fyra platser, mer än något annat "land".

Hade det här laget tagit sig till VM? Jag tror nästan det.

1 kommentar: