tisdag 27 mars 2012

Fotbollens bästa beslut

Ibland kommer diskussionen upp: vilket är fotbollshistoriens bästa beslut? Jag skall villigt erkänna att jag inte är tillräckligt fotbollskulturellt belevad för att kunna besvara den frågan adekvat. Vad vet jag om den thailändska fotbollen? Den mongoliska? Den burundiska? Ingenting. Det enda jag kan bedöma är det jag kan, och även om inte heller det är så jävla mycket egentligen är det i alla fall något.

Ett beslut som vanligtvis kommer upp är FC Barcelonas väldiga chansning på dvärgen som kommer att gå till historien som tidernas bäste. Ett annat är, i alla fall den som följer Bundesliga förstår vad jag menar, när Borussia Dortmund köpte Shinji Kagawa för 3 miljoner SVENSKA kronor (japanen har därefter gjort 19 mål på 42 matcher i sin offensiva mittfältsroll).

De två ovanstående exemplen är självklart iögonfallande, men det finns faktiskt ett från Sverige som många glömmer bort, och i dettas närhet bleknar alla andra beslut som någonsin tagits av någon i fotbollsvärlden.

Jag pratar självklart om Emil Duhlins anfallsuppsättning i Aftonbladet Premier League Manager:


2 kommentarer:

  1. Han har ju börjat komma i form nu med 2 assist + 2 mål i FA-cupen och 1 assist mot Benfica. Vi får se om din ironi håller i längden ;)

    SvaraRadera