måndag 9 april 2012

Våldtäkt på Söderstadion

Som den som läser den här bloggen antagligen redan fått reda på, begicks det alltså en våldtäkt på Söderstadion under matchen mot Halmstad. Enligt Aftonbladet ska en kvinna tvingats in på en toalett under Norra läktaren.

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva föraktet som väller upp inom mig när jag får reda på det här. Det är en grej, en fruktansvärt vidrig grej, när en kvinna våldtas av en psykopatisk gärningsman i någon gångtunnel. Och det går naturligtvis inte att jämföra våldtäkter som "olika dåliga" beroende på var de händer. Men som bajare är det självklart något annorlunda när detta händer på Söderstadion under läktaren där jag stod idag, med henne och med honom. Och jag blir mer förbannad än jag skulle blivit annars. Jag vet inte om det är fel att jag blir det, men så är det i alla fall.

Hemmabiljetterna var utsålda idag, många, många fans blev utan. Detta innebar att alla som var på matchen älskade Hammarby. Hon gjorde det. Han gjorde det också. Och de hade båda sjungit i ett bajentåg och en halvlek om vad det betyder att vara bajare, om att vi står enade under den gröna och vita fanan, som bröder och systrar. Och så bajsar han på det och förstör en annan människas liv, det jävla aset. Jag hoppas han brinner i helvetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar